Пераемнасць

«Школьнае навучанне ніколі не пачынаецца з пустога месца, а заўсёды абапіраецца на пэўную стадыю развіцця, пройдзеную дзіцем

Л. С. Выготскі

А дапамагаем дзецям мы, дарослыя. Рашэнне дадзенай задачы магчыма пры ўмове забеспячэння пераемнасці дзіцячага саду і школы.

Пераемнасць (з пункту гледжання дзіцячага саду) - гэта арыентацыя на патрабаванні школы, фарміравання тых ведаў, уменняў і навыкаў, якія неабходныя для далейшага навучання

Пераемнасць (з пазіцыі школы) - гэта апора на веды, уменні і навыкі, якія маюцца ў дзіцяці на момант пачатку навучання.

Сапраўды, школа павінна будаваць працу не з нуля, а грунтавацца на дасягненнях дашкольніка, арганізоўваць вучэбную дзейнасць з улікам яго назапашанага вопыту.

Наша ўстанова адукацыі супрацоўнічае з дашкольнай установай ужо  даўно.

Найважнейшай умовай эфектыўнасці працы па наладжванні намі пераемнасці з'яўляецца дакладнае разуменне мэтаў, задач і зместу ажыццяўлення пераемнасці.

Мэта нашай сумеснай работы: забеспячэнне пераемнасці і бесперапыннасці ў арганізацыі адукацыйнай, выхаваўчай, метадычнай работы

Для дасягнення гэтай мэты пастаўлены наступныя задачы:

стварыць псіхолага-педагагічныя ўмовы, якія забяспечваюць захаванасць і ўмацаванне здароўя, бесперапыннасць псіхафізічнага развіцця дашкольніка і малодшага школьніка;

забяспечыць умовы для рэалізацыі плаўнага пераходу дзяцей ад гульнявой да вучэбнай дзейнасці;

усталяванне адзінства імкненняў і поглядаў на выхаваўчы працэс паміж дашкольным і школьным установай;

усталяванне сувязі паміж праграмамі, формамі і метадамі працы дзіцячага садка і школы;

усталяванне сувязі ў фізічным, разумовым, маральным, працоўным i эстэтычным развіцці дзіцяці;

стварэнне ўмоў для спрыяльнага ўзаемадзеяння ўсіх удзельнікаў выхаваўча-адукацыйнага працэсу - выхавальнікаў, настаўнікаў, дзяцей і бацькоў;

ўсебаковая псіхолага-педагагічная асвета бацькоў.

Згодна плана, арганізацыя работы па пераемнасці ажыццяўляецца па наступных  асноўных напрамках:

- Работа з педагогамі (арганізацыйна-метадычнае забеспячэнне);

- Работа з бацькамі;

- Работа  з дзецьмі.

Традыцыйнай формай знаёмства будучых першакласнікаў са школай з'яўляюцца экскурсіі выхаванцаў старэйшай групы ў школу. У гэтым годзе дзеці наведвалі школьную бібліятэку, кабінет дырэктара, настаўніцкую, сталовую, спартыўную залу, класы, маглі пасядзець за школьнай партай, пагуляць у калідорах, паглядзець выставы малюнкаў і вырабаў, пасядзець за кампутарам. Падобныя мерапрыемствы вельмі уражваюць дзяцей і рэзка павышаюць школьную матывацыю. Наведванне бібліятэкі выклікае захапленне ад колькасці і разнастайнасці кніг. Выхаванцы з задавальненнем глядзяць дзіцячыя часопісы. Многія вырашылі, што як толькі навучацца чытаць, абавязкова стануць яе пастаяннымі чытачамі. Усё гэта выклікае ў дзетак жаданне пайсці ў школу, цікавасць, ўсяляе ўпэўненасць у сваіх сілах.

  • Арганізуюцца сумесныя выставы дзіцячых малюнкаў і вырабаў: «Дары восені», «Мая мама лепшая на свеце», «Для Вас Настаўнікі», «Я люблю спорт», «Навагоднія фантазіі», да Дня Абаронцаў Айчыны, да Дня 8 Сакавіка;
  • Праводзяцца сумесныя спартыўныя мерапрыемствы (спартландыя Да дня абаронцаў Айчыны, вясёлыя эстафеты сярод выхаванцаў старэйшых груп і першага класа);

-        Арганізоўваюцца святы, на якія запрашаюцца выхаванцы дашкольнай установы, ўдзел у тэатралізаванай дзейнасці. - Традыцыйным сталі навагоднія ранішнікі або пастаноўка для выхаванцаў навагодніх казак  навучэнцамі нашай школы;

- Свята «Пасвячэнне ў першакласнікі».

 «... Школа не мае павінна ўносіць рэзкай перамены ў жыццё дзяцей.

Хай, стаўшы вучнем, дзіця працягвае рабіць сёння тое, што рабіў учора ...

Хай новае праяўляецца ў яго жыцці паступова і не ашаламляе лавінай уражанняў ... "                                                                         В.А.Сухамлінскі