«Школьнае навучанне ніколі не пачынаецца з пустога месца, а заўсёды абапіраецца на пэўную стадыю развіцця, пройдзеную дзіцем
Л. С. Выготскі
А дапамагаем дзецям мы, дарослыя. Рашэнне дадзенай задачы магчыма пры ўмове забеспячэння пераемнасці дзіцячага саду і школы.
Пераемнасць (з пункту гледжання дзіцячага саду) - гэта арыентацыя на патрабаванні школы, фарміравання тых ведаў, уменняў і навыкаў, якія неабходныя для далейшага навучання
Пераемнасць (з пазіцыі школы) - гэта апора на веды, уменні і навыкі, якія маюцца ў дзіцяці на момант пачатку навучання.
Сапраўды, школа павінна будаваць працу не з нуля, а грунтавацца на дасягненнях дашкольніка, арганізоўваць вучэбную дзейнасць з улікам яго назапашанага вопыту.
Наша ўстанова адукацыі супрацоўнічае з дашкольнай установай ужо даўно.
Найважнейшай умовай эфектыўнасці працы па наладжванні намі пераемнасці з'яўляецца дакладнае разуменне мэтаў, задач і зместу ажыццяўлення пераемнасці.
Мэта нашай сумеснай работы: забеспячэнне пераемнасці і бесперапыннасці ў арганізацыі адукацыйнай, выхаваўчай, метадычнай работы
Для дасягнення гэтай мэты пастаўлены наступныя задачы:
стварыць псіхолага-педагагічныя ўмовы, якія забяспечваюць захаванасць і ўмацаванне здароўя, бесперапыннасць псіхафізічнага развіцця дашкольніка і малодшага школьніка;
забяспечыць умовы для рэалізацыі плаўнага пераходу дзяцей ад гульнявой да вучэбнай дзейнасці;
усталяванне адзінства імкненняў і поглядаў на выхаваўчы працэс паміж дашкольным і школьным установай;
усталяванне сувязі паміж праграмамі, формамі і метадамі працы дзіцячага садка і школы;
усталяванне сувязі ў фізічным, разумовым, маральным, працоўным i эстэтычным развіцці дзіцяці;
стварэнне ўмоў для спрыяльнага ўзаемадзеяння ўсіх удзельнікаў выхаваўча-адукацыйнага працэсу - выхавальнікаў, настаўнікаў, дзяцей і бацькоў;
ўсебаковая псіхолага-педагагічная асвета бацькоў.
Згодна плана, арганізацыя работы па пераемнасці ажыццяўляецца па наступных асноўных напрамках:
- Работа з педагогамі (арганізацыйна-метадычнае забеспячэнне);
- Работа з бацькамі;
- Работа з дзецьмі.
Традыцыйнай формай знаёмства будучых першакласнікаў са школай з'яўляюцца экскурсіі выхаванцаў старэйшай групы ў школу. У гэтым годзе дзеці наведвалі школьную бібліятэку, кабінет дырэктара, настаўніцкую, сталовую, спартыўную залу, класы, маглі пасядзець за школьнай партай, пагуляць у калідорах, паглядзець выставы малюнкаў і вырабаў, пасядзець за кампутарам. Падобныя мерапрыемствы вельмі уражваюць дзяцей і рэзка павышаюць школьную матывацыю. Наведванне бібліятэкі выклікае захапленне ад колькасці і разнастайнасці кніг. Выхаванцы з задавальненнем глядзяць дзіцячыя часопісы. Многія вырашылі, што як толькі навучацца чытаць, абавязкова стануць яе пастаяннымі чытачамі. Усё гэта выклікае ў дзетак жаданне пайсці ў школу, цікавасць, ўсяляе ўпэўненасць у сваіх сілах.
- Арганізуюцца сумесныя выставы дзіцячых малюнкаў і вырабаў: «Дары восені», «Мая мама лепшая на свеце», «Для Вас Настаўнікі», «Я люблю спорт», «Навагоднія фантазіі», да Дня Абаронцаў Айчыны, да Дня 8 Сакавіка;
- Праводзяцца сумесныя спартыўныя мерапрыемствы (спартландыя Да дня абаронцаў Айчыны, вясёлыя эстафеты сярод выхаванцаў старэйшых груп і першага класа);
- Арганізоўваюцца святы, на якія запрашаюцца выхаванцы дашкольнай установы, ўдзел у тэатралізаванай дзейнасці. - Традыцыйным сталі навагоднія ранішнікі або пастаноўка для выхаванцаў навагодніх казак навучэнцамі нашай школы;
- Свята «Пасвячэнне ў першакласнікі».
«... Школа не мае павінна ўносіць рэзкай перамены ў жыццё дзяцей.
Хай, стаўшы вучнем, дзіця працягвае рабіць сёння тое, што рабіў учора ...
Хай новае праяўляецца ў яго жыцці паступова і не ашаламляе лавінай уражанняў ... " В.А.Сухамлінскі